Elena Petrova (Kinovar) - Elena Petrova (Kinovar) - Meeting

Stav:Voľný predaj
Číslo položky: 139365
Počet návštev:1268
Rok: 2019
Historické obdobie:21. storočie
Značenie: PD Elena Kinovar 2019
Technika: Iné
Motív: Obrazy s dejom
Rozmery: cca 21 x 30 cm
Cena: 470
Kupujem
Popis

Technika: gvaš na kartóne - skica pre olejomaľbu rovnakého formátu.
Rozmer: cca 21 x 30 cm
Signované: PD Elena Kinovar 2019
Rámovanie: nie

Dielo s názvom Meeting pôsobí ako silná metafora mocenských hier, manipulácie a odľudštenia v kolektívnych rozhodovacích procesoch. Symbolika jednotlivých prvkov odkrýva hlbšiu vrstvu významov, ktorá naznačuje mechanizmy moci a zodpovednosti.

Biele gule na stole, usporiadané do tvaru pripomínajúceho začiatok biliardovej hry predstavujú odosobnenie jednotlivcov. Namiesto toho, aby postavy mali vlastné identity, ich hlavy sú zredukované na uniformné, neosobné gule. Toto zobrazenie symbolizuje dehumanizáciu, manipuláciu a zosobnenie moci. V mocenských hrách jedinec stráca svoju individualitu a stáva sa len figúrkou v rozhodovacom procese. Tak ako sa biliardové gule rozbíjajú úderom tága a rozletia sa rôznymi smermi, aj títo ľudia môžu byť manipulovaní silami, ktoré sú mimo ich kontroly. Usadenie týchto „hláv“ do podoby hry naznačuje, že rozhodnutia pri tomto stole nie sú otázkou morálky či zodpovednosti, ale chladnej stratégie a moci.

Jedinou postavou, ktorá má skutočnú hlavu (guľu) na krku, sedí za vrcholom stola. Táto postava sa odlišuje od ostatných a zjavne zastáva dominantné postavenie. Táto postava predstavuje autoritu, ktorá ovláda ostatných, podobne ako hráč biliardu ovláda hru. Ako jediná s „hlavou na krku“ naznačuje, že práve tento jedinec má moc rozhodovať, alebo je jediný, kto si plne uvedomuje následky rozhodnutí, ktoré sa pri stole dejú, no napriek svojej výnimočnosti je táto postava osamelá, nesúca bremeno zodpovednosti alebo odlúčenia od ostatných.

Tágo, ktoré sa tiahne od otvorených dverí až k stolu, je kľúčovým symbolom. Predstavuje zásah zvonku. Symbolizuje neviditeľnú silu alebo vyšší princíp, ktorý spustí celú „hru“ podobne ako hráč, ktorý štartuje biliard tým, že rozrazí gule. Tágo naznačuje, že výsledok stretnutia je predurčený – čosi sa chystá, a keď úder padne, všetko sa dá do pohybu. Tágo rovnako naznačuje, že rozhodovanie pri stole nie je autentické. Niekto alebo niečo zvonka má nad ním moc.

Dielo Meeting je silnou metaforou manipulácie, anonymity a nevyhnutnosti. Sedenie okolo stola pripomína formálne stretnutia mocenských štruktúr, no absencia skutočných hláv poukazuje na odcudzenie a zánik individuality. Postava s hlavou na vrchole pyramídy zosobňuje moc, ale aj osamelosť tejto pozície. Tágo v dverách varuje, že rozhodnutia, ktoré sa chystajú, nie sú len výsledkom vôle prítomných, ale je tu vyššia sila, ktorá ovplyvňuje priebeh udalostí.

Celkovo dielo odhaľuje neviditeľné mechanizmy moci a zodpovednosti. Ukazuje, že kolektívne rozhodovanie je často len ilúziou, kde jednotlivci sú len figúrkami v hre väčších síl. Tágo v dverách naznačuje, že nevyhnutný úder príde a keď sa tak stane, rozbije status quo, rovnako ako biliardový hráč rozbíja gule na začiatku hry.

Elena Petrova (Kinovar) sa narodila v roku 1974 v Novosibirsku. Študovala na Moscow Art School by memory of 1905 a v St.-Petersburg State Academic Institute of Painting, Sculpture and Architecture pomenovanej po I.E.Repinovi. Je členkou IFA – medzinárodnej federácie umelcov. Pôsobila aj ako kurátorka súkromnej zbierky Ruských maliarov 18.-20. storočia.

Elena Petrova (Kinovar) sa narodila v roku 1974 v Novosibirsku. Študovala na Moscow Art School by memory of 1905 a v St.-Petersburg State Academic Institute of Painting, Sculpture and Architecture pomenovanej po I.E.Repinovi. Je členkou IFA – medzinárodnej federácie umelcov. Pôsobila aj ako kurátorka súkromnej zbierky Ruských maliarov 18.-20. storočia.

Elena Petrova Kinovar je príznačnou moskovskou umelkyňou. V jej tvorbe sú obsiahnuté rôzne umelecké štýly a techniky. V Eleniných dielach sa často vyskytuje prechod od realizmu, hyperrealizmu k surrealizmu (Love. Live. Dream), impresionizmu a primitivizmu.

Autorku už mnoho rokov v tvorbe inšpiruje mestské prostredie moderného sveta, krajina a dejové kompozície, s ktorými sa autorka pohráva a ponúka nám rôzne riešenia problémov, ktoré pramenia z otázok, ktoré si sama kladie.

Svojimi cestami do rôznych častí sveta nám chce ponúknuť svoj radostný pocit z objavovania nových krajín a kultúr. Živé dojmy z krajín, ktoré navštívime zostávajú v nás, no tieto pocity je možné úspešne zreprodukovať len zriedka. Jej diela nám pripomínajú krásu prírody, na ktorú keď žijeme v mestách si spomenieme len ojedinele.

Elena Petrova Kinovar je jedinečnou ruskou umelkyňou, ktorá vie ako syntetizovať realistickú školu s modernými trendmi. Absolvovala mnoho domáciach a zahraničných výstav. Jej diela sú zastúpené v súkromných zbierkach v Taliansku, Francúzsku, Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku, Španielsku, Kanade, Číne a Rusku.